poniedziałek, 20 maja 2013

Filet z łososia z sosem jogurtowo-koperkowym z ryżem pełnoziarnistym




Kiedyś nie przepadałam za łososiem, jest to ryba jak dla mnie dosyć mdła, ale gdy ją się dobrze doprawi jest na prawdę pyszna, delikatna i zdrowa, teraz już to wiem i chętnie sięgam po łososia.:)
Od pewnego czasu robię go zawsze tak samo i zawsze tak samo dobrze smakuje.

2 filety z łososia około 200 gram 
1 limonka
3 szczypty soli
przyprawa naturalna do ryb i owoców morza ( pieprz zielony, kolendra skórka cytrynowa)


Filety myję i każdego osobno kładę na kawałku foli aluminiowej i polewam  sokiem z  limonki. Może być też cytryna ale jak dla mnie lepiej smakuje z limonką, której nie ma co żałować. Następnie filety solę około 1,5 szczypty na fileta, potem dosyć obficie obsypuje moją przyprawą do ryb i owoców morza ( zamiast tego może być pieprz cytrynowy, pieprz ziołowy, kolendra) i filety szczelnie zawija folią która ląduje w lodówce na minimum godzinkę. Potem smażę na oleju kokosowym lub masełku klarowanym około 10 minut z każdej strony i po tym czasie przykrywam przykrywką na 5 minut już bez ognia :)
U mnie w wersji z pełnoziarnistym ryżem i wiosenna surówką.
do tego sos jogurtowo-koperkowy ( mały jogurt naturalny, posiekany koperek, sól, pieprz ziołowy, odrobina tymianku , odrobina suszonej bazylii )

SMACZNEGO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz