poniedziałek, 13 maja 2013

Hiszpańska tortilla warzywna z patelni



Hiszpańska tortilla warzywna w mojej odsłonie. Absolutnie zaskoczył mnie smak, bardzo aromatyczna. Fajnie się sprawdza jako lekka alternatywa pizzy. W miarę szybka i prosta :)
Warto zrobić :)

4 średnie ziemniaki
1 średnia cukinia
1 cebula
2 pomidory
4 jajka
pieprz czarny, pieprz ziołowy,  sól, suszona bazylia, papryka słodka, 
3 łyżki oliwy z oliwek
szczypiorek

Ziemniaki i cukinię obieramy i kroimy w cienkie paseczki, pomidora w talarki, a cebulę drobno siekamy. Wszystkie warzywa wrzucamy na rozgrzaną patelnie z oliwą i przyprawiamy. Całość dusimy około 15 minut do momentu kiedy warzywa są miękkie, ale nie rozgotowane, u mnie zajęło to 12 minut w tym 5 pod przykryciem. Jajka roztrzepujemy i kiedy warzywa są już miękkie rozkładamy je tak aby równomiernie pokryły dno patelni (moja 28cm ) całość zalewamy jajkami i na wierzchu układamy plastry pomidora. Zmniejszamy ogień i smażymy do momentu, aż jajka na spodzie się zetną a góra nie będzie już płynna.
Teraz naszą tortillę musimy przewrócić przykładamy duży talerz do patelni i obracamy, następnie przewróconą tortille z powrotem zsuwamy na patelnię i smażymy jeszcze około 5 minut na drugiej stronie. Zdejmujemy ją z patelni również przykładając talerz. Należy kontrolować ilość oliwy żeby nic nie przywierało.
Posypujemy szczypiorkiem i jemy póki ciepłe :)
Zdecydowanie wchodzi na stałe do mojego jadłospisu :)

SMACZNEGO !




4 komentarze:

  1. wyglada smacznie ;) musisz mi zrobic hhaha

    OdpowiedzUsuń
  2. nie tylko wygląda :) przyjeżdżaj to zrobię :))

    OdpowiedzUsuń
  3. o rety nie moge ziemniaków :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę,że można pokombinować i zamiast ziemniaków dodać dodatkowe pół cukinii i 2-3 łyżki ugotowanego ryżu :))

      Usuń