piątek, 24 maja 2013

Zapiekanka razowa na szparagach z kalafiorem i szynka szwarcwaldzką


Zapiekanka wyszła bardzo dobra, przyznam się wyrób eksperymentalny.) Fajnie czasem spróbować coś innego, ja zawsze z niecierpliwością czekam na efekt końcowy. Na pewno kiedyś jeszcze zrobię.  
Ps. Tak się niecierpliwiłam, żeby spróbować, że foto zrobiłam jeszcze w piekarniku:) 
Polecam!


100 gram szynki szwarcwaldzkiej 
1/4 kalafiora
około 10 sztuk szparagów zielonych 
100 gram makaronu razowego np świderki
odrobina startego sera u mnie Edamski
masło do posmarowania naczynia


NA SOS BESZAMELOWY
1 szklanka mleka
1 łyżka masła
1 łyżka mąki
gałka muszkatołowa, pieprz czarny, odrobina soli

Sos beszamelowy fajnie pasował do tej zapiekanki, robi się go bardzo łatwo i szybko
masło rozpuszczamy, powoli cały czas mieszając dodajemy mąkę, kiedy mąka z masłem się połączy powoli wlewamy mleko cały czas mieszając i przyprawiamy :)


Naczynie smarujemy masłem, szparagi już połamane obwijamy plasterkami szynki i układamy na samym spodzie, zostawmy sobie 2-3 na przybranie góry.  Następną warstwą jest makaron razowy mocno al dente. Kalafiora wrzucamy na wrzątek i gotujemy 5 minut, potem dobrze odsączonego układamy na makaronie. Wylewamy cały sos beszamelowy na zapiekankę. Całość posypujemy startym serem i na wierzchu układamy szparagi przecięte wzdłuż. Wszystko ląduje w piekarniku nagrzanym do 200 stopni i pieczę się około 30 minut.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz