piątek, 17 stycznia 2014

Naleśniki z mąki pszennej razowej z chudym serem


Zawsze naleśniki u mnie były równoznaczne z użyciem zwykłej białej mąki pszennej. Świadomość tego czym się odżywiamy z roku na rok ciągle wzrasta, ja tak samo wybieram produkty które mają więcej witamin, minerałów i wartości odżywczych, w końcu kiedy nasz organizm odżywia się pełnowartościowym jedzeniem, lepiej funkcjonuje i jest po prostu zdrowy. 

Mąka pszenna razowa powstaje w wyniku zmielenia całych ziaren bez oczyszczania co za tym idzie zawiera sporo wartościowych otrąb. Naleśniki wyszły przepyszne i dużooooo bardziej sycące od tych ze zwykłej mąki. Z podanych proporcji otrzymamy 3 naleśniki o średnicy 28 cm ( zjadam jeden i jestem najedzona).
U mnie naleśniki były z chudym twarogiem zmieszanym z serkiem homogenizowanym, żółtkiem i nutką wanilii





Składniki na ciasto
1 szklanka maki pszennej razowej typ 2000
pół szklanki wody mineralnej niegazowanej
pół szklanki mleka
1 jajko
łyżka oliwy z oliwek
*opcjonalnie łyżeczka cukru trzcinowego z wanilią

Składniki na nadzienie:
 kostka chudego twarogu 275g 
1 serek homogenizowany waniliowy 150 g
1 żółtko
pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
2 łyżki cukru pudru lub miodu



Mieszamy wszystkie składniki ciasta na gładka masę, nie może być zbyt gęsta ani za rzadka musi swobodnie rozlewać się po patelni. Smażymy z każdej strony na lekko rumiano na patelni najlepiej żeliwnej lekko natłuszczonej oliwą z oliwek. Ja zawsze układam na dużym talerzu i przykrywam drugim wtedy placki są bardzo elastyczne. Naleśniki te są nieco grubsze niż te klasyczne ale taka już ich natura. 

Moje naleśniki były z nadzieniem serowym, kostkę sera ubiłam tłuczkiem do ziemniaków, dodałam opakowanie serka homogenizowanego, surowe żółtko, ekstrakt wanilii i 2 łyżki miodu. wszystko wymieszałam i gotowe. Palce lizać :))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz