sobota, 23 listopada 2013

Domowa pizza... jak z pizzerii

Chyba mało jest osób nie lubiących pizzy, przynajmniej ja mało takich znam. Każdy ma tez swoje  ulubione miejsca gdzie ta pizze jada,  kilka razy próbowałam zrobić pizze w domu z rezultatem powiedzmy niezadowalającym :) 
Ta wersja ciasta to zdecydowanie strzał w dziesiątkę, ciasto nie jest grube, spód rumiany a ciasto chrupiące na zewnątrz. Dodatki wiadomo sprawa indywidualna ja postawiłam na małą ilość sera, kiełbasę chorizo , rukolę i krem balsamiczny... rewelacja :) Całkowity czas z pieczeniem to nieco ponad 30 minut więc chyba niewiele :)



1,5 szklanki mąki pszennej
pół szklanki ciepłej wody
pół łyżeczki cukru
pół łyżeczki soli
1/4 kostki świeżych drożdży
arkusz papieru do pieczenia

W wodzie rozpuszczamy drożdże dokładnie mieszając, dodajemy powoli do reszty wymieszanych składników i wyrabiamy ciasto, odstawiamy na 15-20 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto na papierze do pieczenia podsypując lekko mąką. Dzięki temu , że papier nie przywiera do pizzy uzyskamy piękny, rumiany i chrupiący spód, próbowałam już piec na samej blasze i niestety efektu takiego nie było, więc z papierem na blachę i gotowe.  Składniki oczywiście wedle upodobań pamiętajmy jednak o sosie pomidorowym potem ser i tez nie polecam przesadzać z jego ilością ja dodałam kulkę mozzarelli i do tego pokruszyłam kilka kawałków blue cheese i było idealnie. Pizze piekłam w piekłam w maksymalnej temperaturze czyli u mnie 250 stopni na samym dole piekarnika przez 8 minut, pierwsze 2 w termoobiegu. Polecam polecam i jeszcze raz polecam :)))













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz