środa, 11 września 2013

Pyszna zupa borowikowa






Kilka pięknych borowików, aż mi szkoda było kroić i ten zapach.... uwielbiam grzyby zbierać i jeść. Te niestety nie ja zbierałam, chociaż mam nadzieję, że jeszcze zrobię coś w tym roku z własnoręcznie zebranych grzybków. Z tego względu , że nie było ich jakoś specjalnie dużo padło na zupę grzybową. Pachniało jak trzeba. :)


2 litry wywaru warzywnego ( ja wrzuciłam dodatkowo małe skrzydełko do warzyw)
5-6 średnich borowików
1 cebula
5 sporych ziemniaków
natka pietruszki
2 łyżki masła
3 łyżki śmietany 18%
sól, pieprz, imbir mielony

Ugotowany wywar u mnie: (skrzydełko, por, pietruszka, marchewka, seler, ziele angielskie, liść laurowy, odrobina soli do smaku) odcedzamy. Kroimy drobno cebulę i szklimy na maśle po czym dodajemy pokrojone w paseczki o oczyszczone borowiki i dusimy razem z cebulką około 10 minut. Do gorącego wywaru dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki i gotujemy około 15 minut po czym wrzucamy cebulkę i borowiki i całość gotujemy do momentu gdy ziemniaki będą już miękkie. Zupę zaprawiamy śmietaną, doprawiamy do smaku sola, pieprzem i imbirem i posypujemy dużą ilością pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz