wtorek, 30 lipca 2013

Sałatka brokułowa z kurczakiem, fetą i migdałami

Dosyć prosta i szybka sałatka, zrobiona z polecenia, delikatnie ja urozmaiciłam i tak mi smakowała, że postanowiłam się podzielić :)


  • 1 duży brokuł
  • kostka sera feta 
  • 100 gram migdałów w płatkach
  • mała podwójna pierś z kurczaka
  • 6-7 łyżek jogurtu typu greckiego lub zwykłego naturalnego
  • 4 łyżki majonezu
  • 2-3 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie, pieprz, sól papryka słodka, odrobina pieprzu cayenne 




    Brokuł dzielimy na małe różyczki i gotujemy al dente. Mój sposób na brokuły jest taki, że wrzucam je do garnka, lekko sole i zalewam wodą tak żeby były w połowie zanurzone. przykrywam i gotuję około 10-12 minut od momentu zagotowania wody, mam wtedy brokuły bardziej na parze, są jędrniejsze i nie rozwalają się. 

    Odcedzamy przelewamy zimna wodą i studzimy. Pierś kroimy na drobne kawałki, obsypujemy solą, pieprzem, papryką słodka i pieprzem cayenne i smażymy na patelni. Kurczaka na patelni przyrumieniam tylko delikatnie potem dusi się pod przykryciem, nie jest wtedy suchy, idealny do sałatki. Także należy go dokładnie wystudzić. 
    Ser feta kroimy na małe kosteczki. Kiedy brokuły i kurczak są wystudzone układamy w misce brokuły, kurczaka, ser feta i migdały, które wcześniej przez chwilę zrumieniamy na suchej patelni. Całość polewamy sosem:
    jogurt mieszamy z majonezem, dodajemy odrobinę pieprzu, łyżeczkę ziół prowansalskich i odrobinę soli do smaku, a także przeciśnięty przez praskę czosnek. Takim sosem polewamy sałatkę i delikatnie mieszamy. 

    Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz